Audyt SEO

Audyt SEO

8 września, 2022 0 przez Szymon Majewski

Chcesz posiadać gwarancję, że Twoja strona internetowa nie przeszkadza w skuteczności działań SEO? A może chcesz oszacować efektywność aktualnie przeprowadzanej strategii SEO i ustalić, czy przeznaczone finanse dobrze wydawane?

 

Pragniesz zweryfikować aktualny stan zaawansowania optymalizacji swojej witryny? Uważasz, że ruch organiczny w Twoim sklepie internetowym powinien być wyższy niż obecnie?

 

Odpowiedzi na te pytania możesz uzyskać decydując się na przeprowadzenie audytu SEO. Wskażemy wszystkie elementy Twojej strategii marketingowej online, które wymagają poprawy i wyjaśnimy, jak je wdrożyć. Po zakończonym audycie otrzymasz szereg rekomendacji, a także gotowe schematy, które po zastosowaniu pozytywnie wpłyną na widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce Google, podbijając Twoją witrynę w rankingu stron.

 

 

Co stanowi audyt SEO?

 

Audyt strony internetowej zajmuje się ściśle SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacji danej strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, takich jak Google. Audyt to w istocie kompleksowe zadanie badawcze – dogłębna analiza różnych czynników, które mogą wpływać (pozytywnie i negatywnie) na widoczność Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP – Search Engine Results Page).

 

Oczywiście należy wspomnieć, że Twoim celem jest osiągnięcie jak największej widoczności (czyli wysokiego rankingu Google dla wartościowych zapytań – słów kluczowych) Twojej witryny. Biorąc to pod uwagę, właśnie dlatego przeprowadza się audyt. Jego celem jest sprawdzenie, ile pracy jest wymagane, aby dostać się na to pierwsze miejsce; aby określić czynniki utrudniające wzrost rankingu i ustalić, które czynniki wpływają na cały proces.

 

W istocie jest to tak zwane „badanie SEO” strony internetowej – analiza, gdzie znajduje się Twoja witryna i czego jej brakuje; to zalety i wady. Podczas tej analizy audytowej zwracana jest szczególną uwaga na mocne strony i dobre praktyki Twojej witryny, a także na wyeksponowanie błędów, braków, wad i elementów wymagających krytycznego, często natychmiastowego udoskonalenia (np. dalszej optymalizacji). Optymalizację SEO możesz przeprowadzić samodzielnie, pod warunkiem, że dysponujesz niezbędnymi zasobami wewnętrznymi (np. dedykowanym zespołem IT, specjalistami ds. marketingu). Alternatywnie możesz zawsze zlecić tą pracę wyspecjalizowanej firmie.

 

Co bardzo ważne, audyt SEO nie skupia się wyłącznie na samej stronie internetowej, a raczej jej „strukturze technicznej” (kodowanie, skrypty, pliki itp.), która działa na danym serwerze. Metody audytu kryją w sobie wiele innych aspektów: ocenę zawartości strony, nasycenia słów kluczowych, struktury artykułu czy otoczenia sieciowego (z uwzględnieniem najbliższej konkurencji w Twojej branży). Sprawdzany jest również profil linków zwrotnych powiązanych z Twoją domeną, czy jest niezawodny i skuteczny.

 

Co właściwie sprawdza audyt SEO witryny?

 

Audyt SEO można podzielić na trzy odrębne grupy czynników, które analizuje specjalista:

 

  • Elementy on-site w Twojej witrynie (np. nagłówki, metatagi, zduplikowane treści itp.),
  • Aspekty off-site, czyli elementy nie zlokalizowane bezpośrednio na stronie (np. kotwice linków, liczba linków przychodzących z forów, wzmianki na tematycznych serwisach tematycznych itp.),
  • Otoczenie sieciowe – badanie konkurencji w danej branży (np. używane przez nich słowa kluczowe lub frazy, liczba i charakter kluczowych konkurentów, liczba wspólnych słów kluczowych itp.).

 

 

Co więcej, przeprowadzenie audytu SEO zawsze poprzedzone jest jasnym określeniem celów biznesowych/stron internetowych – czyli ustalane jest, co chcesz osiągnąć i w jaki sposób można zapewnić Twojej stronie internetowej, a tym samym biznesowi odpowiednią konwersję.

 

Dopiero perspektywa uzyskana dzięki przeprowadzeniu kompleksowego audytu pozwoli Ci zweryfikować i zdefiniować wadliwe elementy, które wychwycone i zoptymalizowane pozytywnie przełożą się na Twoją zwiększoną widoczność. . . a co za tym idzie, większy ruch na stronie , co z kolei wygeneruje pożądane konwersje.

 

Pamiętaj: większy ruch uzyskany na stronie dla wartościowych zapytań związanych z Twoją firmą sprawi, że potencjalni klienci zainteresowani zakupem lub skorzystaniem z Twoich usług zaangażują się w Twój biznes. A jeśli wszystko jest poprawnie audytowane, strona działa bez zarzutu, a użytkownicy są pochłonięci Twoimi treściami, wtedy nastąpi sprzedaż. Dlatego audyt strony internetowej jest tak istonym procesem.

zobacz również marketing internetowy

0 0 votes
Article Rating